söndag 22 januari 2012

Villa eller lägenhet

Jag kan inte bestämma mig för om jag skall satsa på att köpa en lägenhet eller en villa. Jag vet att det kommer att kosta väldigt mycket mer att köpa en villa, men om det ändå är det jag vill göra till sist kanske det är lika bra att satsa på det med en gång. Jag är ensamstående och då kan man tycka att en villa är lite för mycket lyx. Å andra sidan kan jag tänka mig att skaffa mig en vän i framtiden och då kan det vara bra att ha en fin bostad att erbjuda henne. Om jag köper en lägenhet nu först vet jag att jag kommer att gå vidare och sälja den sedan för att köpa en villa längre fram i livet. Jag har läst att priserna på hus är förhållandevis låga nu och därför är det kanske lika bra att slå till. Jag skall försöka kontakta en mäklare direkt i morgon för att se om det finns några bra villor ute till försäljning idag. Sen är det ju ett stort problem till och det är att kontakta banken och se om det är möjligt att få lån. Jag vet också att man måste ut med en handpenning och det kan bli lite kinkigt. Jag har alltid vetat att jag i framtiden kommer att vilja köpa en egen bostad, men jag har inte riktigt orkat komma mig för med att börja spara. Det kommer kanske att sätta käppar i hjulet för mina bostadsplaner. Men, en sak i taget. Jag skall i alla fall börja med att hitta en trevlig bostad. Det skall bli riktigt spännande och det är kanske det allra roligaste med köpet. Det är härligt att sitta och titta på objekt och drömma sig bort en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.