lördag 9 juni 2012

Var vill jag bo?

Oj, vad jag har funderat sen sist. Det är därför jag inte hunnit skriva så mycket i den här bloggen. Jag har fått ett jobb som ger mig en fantastisk frihet. Jag skulle egentligen kunna bosätta mig varsomhelst i Sverige och i världen faktiskt. Jag jobbar på ett företag som har Internet som arbetsplats och om jag bara har Internet så kan jag jobba. Det är ju inte svårt att vara uppkopplad på nätet någonstans idag. Jag skulle kunna jobba på Malta, i Brasilien eller i lilla Smygehuk. Så nu har jag fått mycket att fundera över. Var vill jag egentligen bo? Tidigare var man tvungen att bo där man jobbade, men så är det inte idag. Jag tror ju i alla fall att jag kommer att bo i Sverige. Någon gång måste man ha möten på jobbet och kanske träffas och då är det jobbigt att åka för långt. Jag funderar på att bosätta mig i södra Sverige. Om man bor nära Malmö så kommer det att vara lätt att resa ut i världen och det är också enkelt att ta sig till Stockholm om det är något möte på gång. Det känns riktigt centralt att bo i Malmö eller någon stad i närheten och mina föräldrar har ett hus i Malmö. Det börjar bli gamla och funderar på att sälja sin bostad. Jag har börjat hjälpa dem hitta mäklare och om de inte har möjlighet att få ut för stora summor för bostaden kanske jag satsar på att köpa fastigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.