lördag 9 juni 2012

Bostad i Malmö

Jag håller som sagt på att försöka hjälpa mina föräldrar att sälja sin villa i Malmö. Jag tror att den kommer att vara värd en hel del så därför är det mycket viktigt att hitta en riktigt bra mäklare. Jag tror att de kommer att göra en stor vinst för de har ägt fastigheten sen sextiotalet. Priserna har stigit fantastiskt under åren och det skall bli roligt att se hur en mäklare värderar deras bostad. Jag har varit i kontakt med en firma som har en mycket bra tjänst. Man anmäler sitt intresse på mäklaremalmö.org och kort efter det får man offerter från mängder av mäklare i Malmö. Det är riktigt spännande att se vad de skriver och jag väntar med stor spänning på att få den första offerten i handen. Jag tror att mamma och pappa kommer att bli mycket glatt överraskad över vilka pengar de kan få ut för villan. Jag har inte än sagt till dem vad jag tror för jag vill ha lite uppgifter från mäklarna först. I vilket fall som helst kommer jag inte att ha råd att köpa villan för jag har tittat runt lite på priser på fastigheter i samma område och de är inte möjliga för mig att köpa. Jag får nog fundera på att bo en bit utanför staden och just nu funderar jag på Lund. Jag tycker Lund är en fantastiskt vacker stad och jag gillar pulsen där. Jag tycker om när det är många ungdomar i en stad och i Lund finns det många studenter. Det företag jag anlitat för att hitta mäklare i Malmö har också en liknande tjänst i Lund. Ni kan hitta sidan genom att följa denna länk. Jag tror verkligen att det är smart att utnyttja tjänsten för vem orkar hålla på att jämföra mäklare annars? Skulle man inte ta hjälp så skulle man nog bara ta första bästa och det är inte en bra strategi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.